آرزوی انقلابی

یادداشت های یک #بسیجی

آرزوی انقلابی

یادداشت های یک #بسیجی

آرزوی انقلابی

تفاوت آردوینو با سایر میکروکنترلرها

سه شنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۷، ۰۴:۴۴ ب.ظ

کاربردها و ویژگی های آردوینو


آردوینو یک پلتفرم متن باز برای پیاده سازی پروژه های الکترونیکی است. یک برد آردوینو شامل دو بخش است؛ قسمت اول مربوط به بخش های مدار قابل برنامه ریزی فیزیکی (میکروکنترلر) بوده و بخش دوم شامل قسمت نرم افزاری یا IDE (محیط توسعه یکپارچه) می باشد که بر روی کامپیوتر شما اجرا می شود تا با استفاده از یک کابل رابط، امکان آپلود کد نوشته شده بر روی میکروکنترلر فراهم گردد.

پلتفرم آردوینو بنا بر دلایلی که در ادامه بیان می شود، به سرعت بین مردم محبوبیت بسیاری کسب نمود. برخلاف اغلب مدارهای قابل برنامه ریزی پیشین، آردوینو برای آپلود کدهای نوشته شده بر روی میکروکنترلر به سخت افزار جدیدی (پروگرامر) نیازی ندارد؛ زیرا شما می توانید تنها با استفاده از یک کابل USB برنامه خود را از کامپیوتر بر روی برد بارگذاری کنید. علاوه بر این؛ محیط توسعه یکپارچه (IDE)  آردوینو از نسخه ساده شده زبان ++C استفاده می کند که آموزش برنامه نویسی را آسان تر می سازد. سرانجام، آردوینو یک فرم فاکتور (طراحی) استاندارد را مهیا نموده است که قابلیت های میکروکنترلر را در یک پکیج با دسترسی بیشتری قرار می دهد.


آردوینو UNO


برد UNO در خانواده آردوینو دارای محبوبیت بیشتری بوده و یک انتخاب عالی برای تازه کاران است. در رابطه با قسمت های مختلف موجود در این برد و آنچه می توان با آن انجام داد در آموزش های بعدی صحبت خواهیم کرد.


برنامه نویسی آردوینو


باور داشته باشید یا نه، 12 خط کد نوشته شده در تصویر فوق تنها چیزی است که برای اجرای یک پروژه LED چشمک زن در آردوینو نیاز دارید. شاید این کد تصور و درک کاملی را از برنامه نویسی با آردوینو به شما ندهد؛ اما با انجام و بررسی پروژه های بیشتر به این موضوع پی خواهید برد.


  • علیرضا حسینی

آردوینو

میکروکنترلر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی